آشنایی با آجر ۱۰ سوراخ و کاربردهای آن

آجر ده سوراخ یا آجر 10 سوراخ آشنای قدیمی

آجر ۱۰ سوراخ توصیف‌کننده ویژگی‌های ظاهری و آناتومیکی طیفی از محبوب‌ترین مصالح ساختمانی موجود در بازار است که بسته به ایده و نیاز مصرف‌کننده می‌توانند از مواد اولیه بسیار متفاوتی نیز تهیه شوند. سوراخ‌های روی آجر می‌توانند به طور مستقیم بر وزن و کیفیت ساخت دیوار نیز تأثیرگذار باشند و شما می‌توانید آجرهای ده سوراخ را در قالب‌گیری‌های متفاوتی تهیه کنید.

آجر ۱۰ سوراخ

در این مقاله به بررسی مزیت‌های استفاده از آجر ده سوراخ در فرایند ساخت دیوار و تأثیر مواد اولیه بر کیفیت نهایی سازه خواهیم پرداخت. شما می‌توانید در صورت نیاز صرفاً به‌وسیله ارتباط با کادر پشتیبانی، اطلاعات لازم جهت تهیه انواع آجر ساختمانی را دریافت کنید؛ چراکه ما آماده هستیم تا تجارب خود در را زمینه فروش مصالح ساختمانی در اختیار شما قرار دهیم.

بررسی کیفیت ساخت آجر ده سوراخ
بررسی کیفیت ساخت آجر ده سوراخ

رنگ‌بندی آجرهای ده سوراخ

شما می‌توانید ترکیب و جنس آجر لفتون ۱۰ سوراخ را از طریق بررسی رنگ‌بندی محصول تشخیص دهید؛ چراکه ماده اولیه ساخت آجر، خاک است و هر خاک، رنگ‌بندی متفاوتی نیز دارد. به طور مثال آجرهای شیل می‌توانند از رنگ‌بندی خنثی و روشن‌تری نسبت به خاک رس برخوردار باشند درحالی‌که آجر تهیه‌شده از خاک رس بسیار رنگ‌بندی تند و گرمی دارد و به رنگ قرمز متمایل است. در ادامه به بررسی کاربرد این محصول در طراحی نمای ساختمانی و مزیت‌های متنوع آن می‌پردازیم.

رنگ بندی آجر ده سوراخ
رنگ بندی آجر ده سوراخ

استفاده از آجر ده سوراخ در طراحی نما

ازجمله نقاط عطف آجر ۱۰ سوراخ، نقش این محصول در ایجاد نماهای ساختمانی است و این موضوع بستگی به ظرافت ساخت آجر دارد. زمانی که قصد دارید از آجر ۱۰ سوراخ برای تکمیل ظاهر سازه استفاده کنید و عملاً آن‌ها را در معرض دید قرار دهید لازم است تا به سراغ انواع آجرهای سه طرف و ۴ طرف نما بروید.

شما می‌توانید بسته به سلیقه خود از رنگ‌بندی‌های متفاوت این محصول برای ایجاد یک نمای آجری شکیل‌تر نیز استفاده کنید. معمولاً استفاده از آجرهایی با قالب‌بندی کوچک‌تر می‌تواند بر بهبود بافت و شکیل‌تر شدن نمای آجری تأثیر چشم‌گیری داشته باشد.

درحالی‌که ابعاد درشت آجر عموماً در طراحی و ساخت سازه‌هایی به کار می‌رود که از حجم بالاتری برخوردار است و لزوماً باعث نماسازی نیز نمی‌شود. شما می‌توانید بسته به نیاز خود در مورد خرید عمده آجرهای ده سوراخ اقدام کنید. کیفیت تولید این محصول و حرارت‌دهی یکدست سبب شده است تا شما تخریب و فرسایش کمتری را در زمان دریافت یا استفاده از این محصول شاهد باشید.

درحالی‌که آجرهای معمولی یا آن دسته از محصولاتی که از خلوص کمتری برخوردار هستند، اغلب بافت نامنظم‌تری نیز داشته و در مقابل عوارض حرارت، رطوبت و انتقال صدا نیز بازده مناسبی از خود نشان نمی‌دهند. شما می‌توانید با نگاهی ساده، سطح ناخالصی آجر را تشخیص دهید و این موضوع بر رنگ‌بندی روشن و ظرافت و همچنین مقاومت آن در برابر نفوذ آب یا حتی صدای شکستن محصول تأثیرگذار است.

تأثیر ناخالصی در تغییر کیفیت آجر

این شیوه یکی از مهم‌ترین راه‌های تشخیص سطح کیفیت آجر است و می‌تواند در مورد دیگر انواع آجر نیز تا حد زیادی کاربرد داشته باشد. هر چه آجر ۱۰ سوراخ از مواد ناخالص بیشتری تولیدشده باشد، صدای خورد شدن آن بم‌تر و نابهنجارتر است درحالی‌که سطح آجرهای خالص بسیار صاف و در مقابل خمش و خراش و ضربه مقاوم است و صدایی تیز مانند زنگ را در هنگام برخورد با اشیا یا سطوح سخت از خود نشان می‌دهد.

در ادامه مقاله بررسی آجر ۱۰ سوراخ به سراغ استانداردهای ثابت به‌کاررفته در طراحی این محصول خواهیم رفت. شما می‌توانید از طریق تماس با پشتیبانی سایت، مشاوره لازم در جهت خرید انواع آجر و تحویل این محصول را دریافت کنید.

استانداردهای الزامی تولید آجرهای ده سوراخ
استانداردهای الزامی تولید آجرهای ده سوراخ

استاندارد به‌کاررفته در طراحی آجر ده سوراخ

هرچند وجود سوراخ در آجر می‌تواند باعث افزایش کیفیت و حرارت‌دهی یکدست حین تولید شود و همچنین باعث کاهش وزن آن می‌شود اما تولیدکنندگان نمی‌توانند لزوماً به سلیقه خود، قطر و تعداد سوراخ‌های یک آجر را تغییر دهند. کاهش بیش‌ازحد وزن و حجم به کمک ایجاد سوراخ‌های متعدد می‌تواند سبب کاهش ایمنی سازه‌های آجری شود که به این منظور، لازم است ابعاد آن حداکثر ۲۵ درصد از قسمت‌های بزرگ آجر باشد.

نتیجه‌گیری

در این مطلب تلاش شد تا عمده‌ترین ویژگی‌های آجر ۱۰ سوراخ و شیوه تشخیص کیفیت این محصول ساختمانی در اختیار شما قرار بگیرد. شما می‌توانید آجرهای ده سوراخ را در طیف‌های رنگی بسیار متفاوتی از زرد بسیار روشن و خنثی گرفته تا قهوه‌ای و گلبهی تهیه کنید.

همچنین می‌توانید بسته به نیاز خود از این محصول در طراحی و اجرای دیوارهای اصلی و جداشونده یا ساخت نماهای آجری و ظریف ساختمانی استفاده کنید. بهره‌گیری از شیوه چینش پازلی نیز می‌تواند به نحو چشم‌گیری در مقاومت این دیوارها در مقابل عوارض فشار و تخریب نیز اثرگذار باشد. وزن پایین و سهولت حمل‌ونقل حجم بالای این محصول یکی دیگر از دلایل علاقه تولیدکنندگان سازه‌های ساختمانی به تهیه این محصول است. محصولات بیشتر ما را می توانید در پیج اینستاگرام مدرن آتی مشاهده کنید.

 

 

۵ امتیاز از ۳ رای
دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.