صفر تا ۱۰۰ نما سنگ و آجر مدرن

نمای ساختمان بدون شک تأثیر بسیار زیادی روی زیبایی و جذابیت ظاهری ساختمان دارد. ازاین‌رو، مهندسان و افرادی که در زمینه ساخت‌وساز فعالیت کرده، از تجهیزات و لوازم مختلفی برای ساخت نما استفاده می‌کنند. از جمله مهم‌ترین تجهیزاتی که برای نماسازی ساختمان‌های مدرن مورداستفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به نمای سنگ و آجر ساختمان اشاره کرد. ما در این مطلب قصد داریم تا به‌صورت کامل در خصوص نما سنگ و آجر مدرن صحبت کنیم.

استفاده از سنگ و آجر در ساخت نمای مدرن ساختمان
استفاده از سنگ و آجر در ساخت نمای مدرن ساختمان

صفر تا صد نما سنگ و آجر مدرن

آجر و سنگ به‌عنوان مصالح ساختمانی دارای اشتراکات بسیار زیادی با یکدیگر هستند. هر دو این مصالح جامد، ارزشمند، بادوام و مقاوم در برابر آتش هستند. ازاین‌رو، استفاده از آن‌ها برای ساخت انواع نمای ساختمانی می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. ازآنجایی‌که این دو مصالح شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند، شاید استفاده هم‌زمان از هر دو آن‌ها کمی غیرعادی به نظر برسد. با اینکه ساختن نما سنگ و آجر مدرن به ظرافت بسیار زیادی نیاز دارد، اما نتایج آن می‌تواند شگفت‌انگیز و جذاب باشد.

شاید شما هم فکر کنید که استفاده از سنگ و آجر در نمای ساختمان می‌تواند سنتی یا قدیمی باشد. این در حالی است که در طرح‌های مدرن و معاصر این دو عنصر می‌توانند باعث ایجاد اشکال بصری بسیار زیبایی شوند. هر دو این ماده‌ها دارای تاریخچه‌ای طولانی هستند و با افزایش فناوری‌های جدید و خواست‌های زیبایی‌شناسی تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند. ازاین‌رو، نمای سنگ و آجر ساختمان در طراحی‌های مدرن طرف‌داران زیادی پیدا کرده است.

به کمک سنگ و آجر نمای ساختمان را جذاب کنید
به کمک سنگ و آجر نمای ساختمان را جذاب کنید

محصول مناسب خودتان را پیدا کنید

اگر شما هم جزء افرادی هستید که می‌خواهید نما سنگ و آجر مدرن را امتحان کنید، لازم است تا در ابتدا محصولی را پیدا کنید که دقیقاً متناسب با خواسته‌های شما باشد. انتخاب هر سنگ یا آجری به یکی از سه ویژگی زیر نیاز دارد:

  • شکل
  • رنگ
  • خطوط

باتوجه‌به سادگی نسبی که در طراحی‌های مدرن وجود دارد، خرید محصولات متناسب با این طراحی ساده‌تر است. شما نمی‌توانید دست به خرید هر نوع محصولی با هر سایز و اندازه‌ای بزنید و باید دقیقاً محصولی را پیدا کنید که متناسب با طراحی مدرن باشد. آجرها برای کاربردهای معاصر بسیار مناسب هستند و می‌توانند در کنار سنگ‌های نما، ترکیبی مدرن و چشم‌نواز ایجاد کنند. خطوط مشخص شده بین قطعات می‌توانند سبک موردنیاز برای پیاده‌سازی آجرها را تکمیل کنند.

همچنین می‌توانید انتخاب کنید که نما سنگ و آجر مدرن خود را خشک نگه دارید یا از خطوط دوغاب قابل‌مشاهده برای تأثیر بیشتر استفاده کنید. در خصوص انتخاب رنگ نمای سنگ و آجر ساختمان نیز دست شما باز است. شما می‌توانید از رنگ‌های ملایم و خنثی با تغییرات وضوح زیاد استفاده کنید. به یاد داشته باشید که رنگ مورداستفاده در نمای سنگ و آجر باید متناسب با سازه و ساختمان شما باشد و برای کسب اطمینان از انتخاب یک رنگ صحیح، می‌توانید از یک معمار یا آرشیتکت متخصص کمک بگیرید.

استفاده از سنگ و آجر در ساخت نمای داخلی ساختمان
استفاده از سنگ و آجر در ساخت نمای داخلی ساختمان

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را حتما بخوانید: آجر نما، همه آنچه باید بدانید!

تصمیم بگیرید که کجا از سنگ و آجر استفاده کنید

علاوه بر اینکه می‌توانید از نما سنگ و آجر مدرن برای طراحی فضای بیرونی ساختمان خود استفاده کنید، این امکان برای شما وجود دارد که در مکان‌های دیگری نیز از این مصالح کمک بگیرید. برای مثال، شومینه‌های منازل محل مناسبی برای استفاده از مصالحی مانند سنگ و آجر هستند. ممکن است تصمیم داشته باشید که شومینه خود را با یک دودکش کشیده تا سقف خانه ادامه دهید. همچنین می‌توانید از سنگ و آجر برای ساخت دیوارها، ستون‌ها و غیره استفاده کنید.

یکی از دلایل استفاده از نما سنگ و آجر مدرن انعطاف‌پذیری بسیار مناسب این تجهیزات برای طرح‌های بیرونی است، به‌گونه‌ای که می‌توان از آن‌ها برای برجسته‌سازی بخش‌ها یا قسمت‌هایی از منزل خود استفاده کنید. شما می‌توانید از انواع طرح‌ها و رنگ‌های سنگ و آجر برای زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون و نمای بیرونی منزل استفاده کنید.

اینکه چه طرحی مناسب شما خواهد بود، کاملاً به سلیقه و سبک خانه شما باز خواهد گشت. به همین دلیل نیاز است تا در ابتدا نوع و سبک معماری خانه خود را بدانید و بسته به آن تجهیزات را خریداری کنید.

برای پیاده‌سازی نما سنگ و آجر مدرن یک الگو انتخاب کنید

چه مصالح ساختمانی شما یکنواخت باشند یا در ابعاد مختلف تولید شده باشند، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چگونه آن‌ها را کنار یکدیگر بچینید. شما می‌توانید از کنار هم قراردادن ساده سنگ و آجر برای ساخت نمای ساختمان استفاده کنید یا اینکه یک الگو متناسب و متفاوت برای پیاده‌سازی آن‌ها پیدا کنید. شاید از دیدن اینکه چگونه الگوهای مختلف می‌توانند بر دکوراسیون و نمای ساختمان تأثیر بگذارند، حیرت کنید. در نظر بگیرید که خطوط ایجاد شده مکمل سایر خطوط هستند یا اینکه با آن‌ها در تضاد قرار دارند.

آن دسته از سنگ‌هایی که دارای اشکال و اندازه‌های مختلفی هستند، بیشتر برای الگوهای تصادفی مناسب خواهند بود؛ به‌ویژه سنگ‌هایی که دارای قطعاتی خشن‌تر بوده و شبیه به سنگ‌های موجود در طبیعت هستند. چیدن نما سنگ و آجر به‌صورت تصادفی نه‌تنها می‌تواند جلوه‌ ارگانیک به نمای شما بدهد، بلکه مانع از توقف جریان بصری در هر نقطه می‌شود. زمانی که روی خطوط غیرمستقیم و غیریکنواخت تمرکز می‌کنید، متوجه طرحی آرام‌تر و نرم‌تر می‌شوید. برای دیدن نمونه‌کار‌های بیشتر به پیج ایسنتاگرام مدرن آتی سر بزنید.

استفاده از سنگ و آجر، نمای ساختمان را تغییر می‌دهید
استفاده از سنگ و آجر، نمای ساختمان را تغییر می‌دهید

خواندن این مقاله خالی از لطف نیست: آجر نما بهتر است یا سرامیک

تغییر نمای ساختمان به کمک سنگ و آجر مدرن

استفاده از سنگ برای ایجاد تغییر در ساختمان‌های آجری می‌تواند جان تازه‌ای به بنا ببخشد. همچنین این کار علاوه بر ایجاد ذوق مدرن باعث بالارفتن ارزش ساختمان نیز خواهد شد. یک ساختمان با نما سنگ و آجر مدرن جذابیت بسیار زیاد و ارزش خرید بالایی دارد. استفاده هم‌زمان از سنگ و آجر در نمای ساختمان‌های تجاری و مسکونی می‌تواند ظاهر عالی با هزینه‌ کمی را به وجود بیاورد.

همچنین می‌توانید ساختمان‌های آجری قدیمی خودتان را با سنگ‌های جدید تجدید کنید تا مدرن‌تر به نظر برسند. درصورتی‌که آجر ساختمان روشن و رنگارنگ باشد، بهتر است از سنگ‌های تیره استفاده کنید. البته استفاده از سنگ و آجر در کنار تشکیل یک نمای مدرن و جدید می‌تواند باعث ایجاد ساختمان‌هایی به شکل خانه‌های سنتی‌تر و روستایی نیز شود.

نتیجه‌گیری

سنگ و آجر را می‌توان از جمله مصالح مهم و جذاب برای تولید نمای ساختمان‌ها و بناهای تجاری و مسکونی دانست. استفاده از نما سنگ و آجر مدرن می‌تواند باعث هرچه زیباتر شدن ساختمان و بالارفتن ارزش و اعتبار آن شود. درصورتی‌که می‌خواهید از سنگ و آجر در نمای ساختمان خود استفاده کنید، بهتر است در ابتدا بدانید که از چه مدل و رنگ سنگ و آجری قرار است، استفاده کنید. استفاده از مشاوره‌های متخصصین این حوزه می‌تواند برای شما راه‌گشا باشد و باعث انتخاب‌های مطمئن‌تری شود.

۵ امتیاز از ۶ رای
دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.