خرید بهترین آجر لفتون قرمز

آجر لفتون قرمز مدرن آتی

در این مطلب قصد داریم به بررسی آجر لفتون قرمز بپردازیم. آجر لفتون توصیف‌کننده آجری است که از منابع رس ارزشمند اصفهان و به‌خصوص روستای لفتون تهیه می‌شود و امروزه به یک محصول خوش‌نام و باارزش در بازار خریدوفروش مصالح ساختمانی تبدیل‌شده است. هرچند در حال حاضر این نام تنوع بیشتری پیدا کرده و ممکن است که خاک رس دیگر مناطق نیز در تهیه آن استفاده شود.

نقطه عطف آجر لفتون قرمز، خاک بسیار مرغوبی است که در یکرنگ بندی گرم و سرخ، جلوه بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند. در ادامه با انواع آجر لفتون و مزیت‌های خرید این محصول آشنا خواهیم شد. شما می‌توانید از طریق تماس با کادر پشتیبانی اطلاعات لازم جهت تهیه انواع آجر قرمز را نیز دریافت کنید.

وزن مناسب آجر لفتون قرمز

آجر لفتون می‌تواند با آناتومی و ابعاد مختلفی تولید شود که این موضوع در وزن نهایی محصول و میزان کاربرد آن تأثیرگذار خواهد بود. وجود سوراخ معمولاً مرتبط با ابعاد آجر است و از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع آجر لفتون قرمز می‌توان به نوع ۱۰ سوراخ آن اشاره کرد.

همچنین شما می‌توانید این محصول را در قالب‌بندی‌های کوچک نیز تهیه کرده و به‌این‌ترتیب بافت دیوار آجری را تحت‌تأثیر قرار دهید. شما می‌توانید تمیز بودن بافت و سطح نفوذ بسیار پایین آجر لفتون را در نگاه اول تشخیص دهید که این موضوع بر ارزش خرید و کیفیت سازه نیز تأثیر چشم‌گیری خواهد گذاشت.

کاربرد آجر قرمز در طراحی نمای ساختمانی
کاربرد آجر قرمز در طراحی نمای ساختمانی

نحوه ساخت دیوار با آجرهای لفتون سرخ

وجود حفره در آجر لفتون قرمز و کیفیت بالای آن باعث شده است تا از این محصول برای ساخت دیوارها یا آن بخش از قسمت‌های سازه استفاده شود که ناگزیر به تحمل فشار و وزن فراوانی هستند. شما می‌توانید در هنگام ساخت دیوار، آجرهای لفتون را به شکل‌های مختلفی در کنار یکدیگر قرار دهید و این موضوع در حد زیادی به توقعی که از دیوار وجود دارد و ظاهری که از آن انتظار دارید نیز مربوط می‌شود.

زمانی که یک دیوار مجبور به تحمل وزن زیادی است، اغلب از شیوه‌های چینش پازلی برای تکمیل آن استفاده می‌شود. این تکنیک می‌تواند در ادامه به حفظ و دوام دیوار کمک شایانی کند. علاوه بر این شیوه چینش، آجر لفتون سرخ تأثیرپذیری بسیار کمی از عوامل فرسایش محیطی دارد که این موضوع تأثیر چشم‌گیری بر افزایش عمر دیوار دارد.

چنانچه توجه کرده باشید، آجرها معمولاً حجم زیادی از رطوبت را به خود جلب می‌کنند و به شکل سیری‌ناپذیر، قادر به ازبین‌بردن آب هستند، اما این موضوع در واقع یک نقطه‌ضعف است. به‌موازات میزان جذب، با آجرهای شکننده‌تری نیز روبه‌رو هستیم اما آجر لفتون قرمز درصد بالایی از رطوبت دریافتی خود را جذب می‌کنند و این موضوع از فرسودگی زودهنگام محصول یا شنیدن صدایی مانند شکستگی از طرف دیوار جلوگیری می‌کند.

انواع آجر قرمز و مزیت‌های استفاده از این محصول

نقش مواد به‌کاررفته در ساخت آجر قرمز بر کیفیت

عمده‌ترین تفاوت آجر لفتون قرمز با آجرهای معمولی، صاف و یکدست‌تر بودن مواد اولیه است که می‌تواند سطحی بسیار صاف و ظریف را روی آجر ایجاد کند. این موضوع یک نقطه قوت است و هر چه ماده اولیه به‌کاررفته در ساخت آجر خالص‌تر باشد، محصول نهایی نیز از ظرافت بیشتری برخوردار است. این محصول همچنین می‌تواند در مقابل صدا، رطوبت و فشار مقاومت فراوانی از خود نشان دهد و اصولاً از فرایند تولید حرفه‌ای‌تری نیز برخوردار است.

شرکت‌های سازنده بر اساس شیوه قیمت‌گذاری و موادی که در اختیاردارند، اقدام به تولید آجر لفتون قرمز با سطوح ناخالصی مختلف کرده‌اند اما این موضوع لزوماً به معنی کیفیت بالاتر آجر نیست. سازندگان حرفه‌ای همواره به دنبال آجرهایی با وزن بهینه‌شده و خلوص بالا هستند و کیفیت و ظرافت این محصول بر شکل ظاهری دیوار نیز تأثیر چشم‌گیری خواهد داشت.

انتظار می‌رود که استفاده از آجر سرخ لفتون بتواند نیاز به ایجاد برش‌های متعدد و ریسک آسیب‌دیدن دیوار حین نصب تأسیسات و ایجاد برش را تا حد زیادی کاهش دهد. برخی از تأسیسات ساختمانی لازم است در بافت دیوار تعبیه شوند و در این مواقع برش‌هایی بر سطح دیوار ایجاد خواهد شد. بافت همگن و بهینه آجر قرمز لفتون می‌تواند مقاومت بیشتری در مقابل عوارض این برش‌کاری از خود نشان دهد.

استانداردهای به‌کاررفته در ساخت آجر سرخ
استانداردهای به‌کاررفته در ساخت آجر سرخ

ایمنی آجر سرخ لفتون در مقابل حوادث

اتفاقاتی مانند آتش‌سوزی در مواردی که سازه از مواد و مصالح مقاوم و باکیفیت تهیه‌شده باشد، می‌تواند با سرعت بیشتری مهارشده و عوارض کمتری را نیز به دنبال داشته باشد. یکی از راه‌های تشخیص کیفیت مصالح ساختمانی، بررسی میزان مقاومت آن‌ها در مقابل عوارض حرارت و آتش‌سوزی است که در این مورد آجر لفتون امتحان خود را پس داده و ایده‌ای بسیار عالی برای ساخت سوله و انواع دیوار است.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی شد تا مزیت‌های استفاده از آجر لفتون قرمز و موارد استفاده از این محصول به‌اختصار توضیح داده شود. این محصول ازجمله تولیدات ساختمانی پرفروش در بازار مصالح ساختمانی ایران محسوب می‌شود و کشور ما دارای منابع غنی جهت تهیه مواد اولیه ساخت آجر است. شما در هنگام تهیه این محصول می‌توانید انتظار دوام و کیفیت بسیار بالایی در مقابل عوارض ناشی از ضربه، فشار، حرارت و دریافت رطوبت را داشته باشید.

برای دریافت جزئیات بیشتر و قیمت آجر لفتون و انواع آجر نما  با ما تماس بگیرید یا به دایرکت پیج اینستاگرام مدرن آتی و یا واتساپ پیام دهید.

۵ امتیاز از ۳ رای
دیدگاه شما

بدون دیدگاه

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.