آجر نما سفید ۱۱ مورد از مزایا و معایب

آجر سفید نسوز مزایا و معایب

آنچه که در نگاه اول افراد را به خود جذب کرده و نمایانگر هویت یک ساختمان است، نما است. آجر نماهای سفیدرنگ در طرح‌ها و اندازه‌های متنوع، سادگی و درعین‌حال زیبایی را به یک ساختمان می‌بخشد اما بهتر است برای یک انتخاب آگاهانه، مزایا و معایب استفاده از آجر نما سفید را بدانیم. در این مقاله همراه ما باشید تا این موارد را بررسی کنیم.

چرا از آجر نمای سفید در نمای ساختمان استفاده کنیم؟

یکی از اولین و مهم‌ترین دلایل استفاده از آجرنمای سفید، مقاومت این آجرها در برابر شرایط جوی و آب‌وهوایی متفاوت است. این آجرها در برابر برف‌ویخ زدگی، رطوبت و گرمای بالا مقاوم هستند و پس از مدتی دچار فرسودگی نشده و رنگ و شکل ظاهری آن‌ها تغییر نخواهد کرد؛ بنابراین می‌توان گفت که نماهای آجری برای ساختمان‌ها در مناطق جنوبی کشور می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

دومین دلیل را می‌توان در ظاهر ساده و درعین‌حال مدرن این آجرنماها بیان کرد. آجر نماهای با رنگ سفید علاوه بر اینکه جلوه زیبایی به ساختمان می‌بخشد، می‌تواند به‌سادگی با سایر طرح‌ها و دکوراسیون‌های آن ساختمان هماهنگ شود. آجر نماهای سفید در شکل‌ها و بافت‌های متنوعی تولید شده‌اند که می‌توانند هر سلیقه‌ای را پوشش دهند.

یکی دیگر از دلایلی که در صدر لیست مزایای استفاده از آجر نما سفید قرار می‌گیرد، سازگاری با محیط‌زیست است؛ چرا که این آجرنماها از خاک رس که یک محصول طبیعی و خالص است ساخته شده و هیچ‌گونه آسیبی به محیط‌زیست وارد نمی‌کنند.

همچنین آجرنماهای سفید نیاز به شرایط نگهداری خاصی ندارند و در طی مدت‌زمان طولانی ظاهر خود را به‌خوبی حفظ می‌کنند. از سویی با انتخاب آجرنمای سفید برای ساختمان خود می‌توانید مطمئن باشید که همواره آب‌وهوای خنک به ساختمان شما جریان دارد؛ چرا که این نوع نما همچون یک عایق حرارتی عمل می‌کند.

آجر نماهای سفید نسبت به سایر نماها قیمت کمتری دارند و از لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه هستند. همچنین نصب این آجرنماها با سرعت بالا قابل انجام است. چنان چه در آینده بخواهید نمای آجری ساختمان خود را تخریب کنید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین زحمت این کار قابل انجام است.

برای دیدن انواع آجر نما سفید در فروشگاه مدرن آتی بر روی این لینک کلیک کنید.

طرحی زیبا از نمای ساختمان با آجر نما سفید
طرحی زیبا از نمای ساختمان با آجر نمای سفید

معایب استفاده از آجر نمای سفید

اگر به دنبال انتخاب نما برای ساختمان خود در مناطق زلزله‌خیز هستید، آجرنما سفید نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد؛ زیرا در صورت لرزش شدید، می‌تواند به‌سادگی تخریب شود. یکی دیگر از موارد ذکر شده در لیست معایب استفاده از آجر نما سفید این است که تمیزکردن آجرنماهای سفیدرنگ کار نسبتاً مشکلی است و از سویی آجرهای موجود در نما به‌سهولت گردوخاک را به خود جذب می‌کنند؛ بنابراین اگر ساختمان در معرض آلودگی و دود بیش از حد قرار دارد، رنگ آجر نمای سفیدرنگ کدر شده و به تمیزکاری سریع نیاز دارد.

یکی دیگر از مواردی که در لیست معایب استفاده از آجر نما سفید باید به آن توجه کرد این است که در مناطقی که میزان بارندگی به‌شدت بالا است، سطح آجر نمای سفید با آلودگی‌های موجود در آب باران تغییر رنگ می‌دهد. همچنین این نوع نما نسبت به سایر نماها سریع‌تر جرم بیشتری که شامل قارچ‌ها هست را به خود جذب می‌کند.

شستن نمای ساختمان با آجرنما سفید
شستن نمای ساختمان با آجرنمای سفید

آجر نسوز سفید، انتخابی مناسب برای محیط با دمای بالا

آجر نسوز سفید یک نوع خاص از آجر نماهای سفید است که علاوه بر اینکه از تمامی موارد موجود در لیست مزایا و معایب استفاده از آجر نما سفید برخوردار است، از ویژگی مقاومت و استحکام زیاد در برابر دمای بالا و آتش‌سوزی برخوردار است. آجر نسوز سفید انتخاب خوبی برای نمای ساختمان‌ها در محیط‌های قابل اشتعال مانند ساختمان‌های قرار گرفته در پالایشگاه‌ها، کوره‌ها و محیط‌های عملیاتی است.

مواد اصلی تشکیل‌دهنده این نوع آجر، اکسیدهای آلومینیوم و سیلیس هستند. البته ترکیبات موجود در آجرهای نسوز سفید تعیین‌کننده این موضوع هستند که این آجرها می‌توانند تا چه دمایی را  تحمل کنند. بهترین نوع این آجرها تا دمای ۳۶۰۰ درجه فارنهایت را می‌تواند تحمل کند و دماهای بالاتر از این مقدار می‌تواند منجر به ذوب شدن این آجرها شوند. این آجرها توسط فرایندهای موجود در آجرسازی مانند ریخته‌گری با گل نرم، پرس خشک و همچنین پرس گرم تولید می‌شوند. آجرهای نسوز با طول، عرض و ضخامت‌های متفاوت برای پوشش تمامی محیط‌ها در بازار موجود است. البته قبل از خرید این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت آجرهای سفیدرنگ نسوز نسبت به آجر نماهای سفید بالاتر است.

استفاده از آجر سفید نسوز در نما ساختمان
استفاده از آجر سفید نسوز در نمای ساختمان

ایده‌هایی زیبا برای استفاده از آجرنمای سفید در نمای ساختمان‌ها

استفاده از آجر نما سفید در کنار آجرنما به رنگ دیگر می‌تواند جلوه درخشنده‌ای را به ساختمان شما ببخشد. به‌عنوان نمونه ترکیب رنگ قهوه‌ای و سفید می‌تواند نمای ساختمان را از حالت ساده و یکنواخت خود خارج کند. همچنین اگر ساختمان موردنظر دارای سقف شیروانی باشد، می‌توان از آجر نماهایی با رنگ تیره برای سقف و آجرنماهای سفید برای نمای بدنه ساختمان استفاده کرد تا یک تم کلاسیک زیبا را شکل داد.

اگر در نمای خانه‌های طبقاتی از آجر نمای سفید استفاده می‌کنید، می‌توانید بخش جداشدگی طبقات از یکدیگر را با یک ردیف آجرنما به رنگ دیگر نشان داد و یا کلاً طبقات مختلف را با آجر نماهای رنگ‌های مختلف نما داد. همچنین برخی از آجرهای سفیدرنگ نما دارای خطوط محوی از رنگ‌های دیگر هستند که می‌تواند ایده جالبی برای طراحی نمای ساختمان شما باشد.

می‌توانید این آجرهای نما را با نماهایی از جنس دیگر مانند سنگ ترکیب کنید تا یک نمای شیک و منحصربه‌فرد را خلق کنید. به‌عنوان نمونه می‌توانید دور پنجره‌های ساختمان را با آجر سفیدرنگ پوشش داده و بقیه نما را از سنگ استفاده کنید.

شکل‌دادن به نمای ساختمان با آجرنما سفید
شکل‌دادن به نمای ساختمان با آجرنمای سفید

با دنبال کردن پیج اینستاگرام مدرن آتی ایده های بیشتر از استفاده آجر نما سفید را ببینید.

کلام آخر

آجر نماهای سفید با طرح‌های متنوع خود می‌توانند نمای یک ساختمان را رنگ و روی تازه‌ای ببخشند. آجرنماها با طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارد که می‌تواند به‌تنهایی یک نمای ساختمان را شکل دهد. همچنین استفاده از آجر نماهای سفید در کنار آجرنماهای با رنگ‌های دیگر یا نماهایی با جنس‌های دیگر می‌تواند ایده جالبی باشد.

 همچنین مهم‌ترین موارد موجود در لیست مزایا و معایب استفاده از آجر نما سفید را می‌توان مقاومت بالای آجرنمای سفید در برابر شرایط آب‌وهوایی و همچنین آلودگی سریع این نوع نما بیان کرد. البته که هزینه پایین این نوع نما می‌تواند شما را راغب به خرید کند اما در نظر داشته باشید که باید هرساله نماهای آجری خود را شستشو دهید تا رنگ و فرم آن‌ها همانند روز اول حفظ شود. برای مشاوره، خرید و اجرا با ما تماس بگیرید.

۴.۸ امتیاز از ۸۹ رای
دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.