آجر نسوز نمای داخلی در طراحی مدرن

طراحی مدرن خانه با آجر نسوز

یکی از پرکاربردترین مصالحی که در صنعت ساختمان سازی و طراحی داخلی مورداستفاده قرار می‌گیرد، آجر نما است. این نوع مصالح درگذشته اغلب برای نمای خارجی ساختمان‌ها کاربرد داشت که در سال‌های اخیر، استفاده از آن در این بخش کاهش‌یافته و در بخش‌های داخلی ساختمان کاربرد بیشتری دارد. آجر نسوز نمای داخلی، امروزه یکی از اصلی‌ترین مصالح برای طراحی مدرن بخش‌های داخلی ساختمان محسوب می‌شود و توانسته طرف‌داران زیادی پیدا کند.

اگر شما نیز قصد استفاده از آجر نسوز دیوار برای طراحی داخلی ساختمان خود را دارید، تا انتها با ما همراه باشید. در این بخش به موارد کاربرد این محصول، ویژگی‌ها و مزایا استفاده از آن می‌پردازیم.

آجر نسوز نمای داخلی چیست؟

آجرهای نسوز، نوعی از آجر هستند که از ترکیب خاک چینی با خاک نسوز که ساختاری منسجم و متراکم دارند ساخته می‌شود. دمای ساخت این نوع آجر بالای ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد بوده و رنگ‌های مختلف آن نیز در کوره‌های رنگی ایجاد می‌شود. پایه اصلی آجر نسوز نمای داخلی برخی پوکه‌های معدنی خاص به همراه کانی‌های مخصوص بوده که باعث ایجاد ترکیبی پایدار و نسوز می‌شوند.

آجرهای نسوزی که در نمای داخلی ساختمان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند، در دماهای مختلف خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خود را حفظ کرده و تغییری پیدا نمی‌کنند. تحمل دمای بالا و هم چنین سرمای شدید، بافت منسجم و منظم و تنوع رنگی بالای این محصول، باعث استفاده زیاد از آن در بخش‌های داخلی ساختمان‌ها شده است.

طراحی مدرن خانه با آجر نسوز
طراحی مدرن خانه با آجر نسوز

ویژگی‌ها و مزایای استفاده از آجر نسوز نمای داخلی

همان‌طور که گفته شد، آجر نماهای نسوز، در دمایی حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد ساخته می‌شوند. این ویژگی مقاومت این محصول در دمای مختلف را بالا برده و باعث می‌شود که استفاده از آن در بخش‌های مختلفی مانند شومینه‌ها، باعث تغییر رنگ و شکنندگی نشود.

ویژگی دیگر این نوع آجرهای نما، بالا بودن تنوع رنگی آن‌هاست. طیف رنگی این محصول تمامی رنگ‌های روشن و تیره را شامل می‌شود و این امکان را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد که باتوجه‌به سلیقه خود، از رنگ‌های مختلف برای بخش‌های داخلی ساختمان استفاده کند. هم چنین رنگ‌های کوره‌ای این محصول طبیعی بوده و در برابر اشعه خورشید و سایر عوامل محیطی، دچار تغییر نخواهند شد. در ادامه برخی ویژگی‌ها و مزایای آجر نسوز نمای داخلی را مشاهده می‌کنید.

  • سازگاری کامل با محیط‌زیست
  • جلوگیری از اتلاف انرژی به دلیل عایق بودن
  • عدم سفیدک زدن
  • تنوع بالا در سایز و اندازه
  • سبک بودن
  • مناسب برای انواع سازه‌ها با نصب ساده و آسان
  • فشردگی و تراکم بالا
  • جذب آب بسیار پایین

یکی از ویژگی‌های مثبت آجرهای نسوز، دوام بالا و ماندگاری طولانی آن‌هاست. توجه کنید که این ماندگاری، بسته به نحوه اجرا و نصب صحیح آن روی دیوار دارد؛ به همین دلیل درصورتی‌که هنگام نصب آجرنسوز دیوار برخی شرایط اصولی را رعایت نکنید، ممکن است دوام آن‌ها کاهش یابد. استفاده از متخصصین این محصول هنگام نصب و هم چنین دریافت مشاوره برای خرید آجر نسوز نمای داخلی استاندارد، می‌تواند تأثیر زیادی در بهبود عملکرد و افزایش زیبایی منزل و یا محل کار شما داشته باشد.

تنوع رنگی آجر نسوز نمای داخلی
تنوع رنگی آجر نسوز نمای داخلی

از ترکیب نمای سنگ و آجر نیز در نمای داخلی نباید غافل بود: صفر تا ۱۰۰ نما سنگ و آجر مدرن

کاربردها و موارد استفاده آجر نسوز نمای داخلی

خوشبختانه امکان استفاده از آجرهای نسوز در نمای داخلی ساختمان‌ها، محدودیت خاصی نداشته و در هر نمایی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این محصول با سبک معماری ایرانی، کاملاً مطابقت داشته و برای انواع طراحی‌های کلاسیک و مدرن می‌توان از آن استفاده کرد. در ادامه برخی از کاربردها و موارد استفاده این محصول را بررسی می‌کنیم.

شومینه

یکی از بخش‌هایی که بیشترین استفاده از آجر نمای نسوز را دارد، شومینه است. طراحی شومینه‌ها با استفاده از این محصول قدمت زیادی داشته و تا کنون نیز طرف‌داران خاص خود را دارد. اگر شما نیز قصد افزودن شومینه به منزل خود را دارید و یا می‌خواهید فضایی جذاب‌تر برای آن را طراحی کنید، می‌توانید استفاده از آجر نسوز نمای داخلی را مدنظر خود داشته باشید.

طراحی شومینه با آجر نسوز
طراحی شومینه با آجر نسوز

دیوارهای آشپزخانه، ستون‌ها، راهرو و پذیرایی

از دیگر موارد استفاده از آجر نسوز، نصب آن در دیوارهای مختلف است. آجر نسوز دیوار در بخش‌هایی مانند آشپزخانه‌ها، اتاق‌خواب‌ها، راهروها، ستون‌ها، پشت قفسه‌ها، پشت تلویزیون و … کاربرد زیادی داشته و باعث افزایش جذابیت این بخش‌ها خواهد شد.

سقف و یا کف ساختمان

کاربرد دیگر آجر نسوز در طراحی داخلی، استفاده از آن در سقف و یا کف منازل است. این محصول به دلیل نصب ساده و وزن کمی که دارد، تنها برای دیوار مورداستفاده قرار نگرفته و در بخش‌های مختلف سقف و یا کف ساختمان نیز کاربرد خواهد داشت.

استفاده از آجر نسوز در سقف ساختمان
استفاده از آجر نسوز در سقف ساختمان

برای مشاهده نمونه کار آجر نسوز نمای داخلی به پیج اینستاگرام مدرن آتی بپیوندید.

نکاتی مهم هنگام خرید آجر نسوز نمای داخلی

برای استفاده از آجر نمایی مناسب و افزایش جذابیت منازل خود، باید به نکات مهمی هنگام خرید آن‌ها توجه داشته باشید. یکی از موارد مهم هنگام خرید این محصول، توجه دقیق به‌ظاهر آن است. سعی کنید برای نمونه، چند مورد از آجرهای نسوز را بررسی کنید که لب پریدگی نداشته باشند. همچنین عدم وجود ترک در بخش‌های مختلف آجر نیز از دیگر نکات مهمی است که باید به آن دقت داشته باشید.

بررسی میزان جذب آب آجر نسوز، میزان تقعر و تحدب، مقاوم بودن آن در برابر سرما و گرما و خریداری از فروشگاهی مطمئن، می‌تواند باعث شود که خریدی مناسب داشته باشید. فروشگاه مدرن آتی، باتجربه‌ای طولانی در زمینه فروش و تولید انواع آجرهای نسوز و مصالح ساختمانی، می‌تواند نقش مهمی در خرید بهترین نوع آجرهای نسوز را داشته باشد. شما می‌توانید با کارشناسان و مشاورین این مجموعه در تماس بوده و از راهنمایی‌های آنان در مورد خرید و استفاده از انواع مصالح ساختمانی بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

امروزه استفاده از آجر نسوز نمای داخلی به دلیل ویژگی‌های مناسب آن، موردتوجه بسیاری از معماران و طراحان داخلی قرار گرفته است و طراحی‌های مدرن و زیبایی به‌وسیله آن‌ها پیاده‌سازی می‌شود. این محصول از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار بوده و تمامی سلایق را پوشش می‌دهد. همچنین ویژگی‌های مختلف این محصول مانند تراکم بالا و سبک بودن آن، باعث کاهش اتلاف انرژی و استفاده از آن در بخش‌های مختلف منازل می‌شود. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های این محصول، کاربردها و نکاتی مهم هنگام خرید آجر نسوز نمای داخلی پرداختیم.

۵ امتیاز از ۴ رای
دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.